søndag 24. juli 2011

Obskur ferie til Paris, dag 1

Dette er reisebloggen fra Paris, mer eller mindre.

Har ikke tid til å legge ved bilder, men det kommer vel (eller ikke).

Bloggen bygges på stikkordsform fra frodige iphone-notater tatt underveis. Jeg og I samarbeider om dette, og saftig blir det. Nå nøs for eksempel I og sa "au". Ingen vet hvorfor ...

1. Gammel dame ødelegger paristur for gutt. Forklaring: Rassmus (magisk navn, del det i to) satt ved siden av sin bestemor som kanskje var det dystreste kvinnemennesket noen sinne. Hun kaklet over mørke skyer hele bussturen inn, mjauet om at de skulle ha dratt på charterferie og at muslimske fundamentalister hadde sprengt Oslo. Hennes sønn, Rass-musens far manet til ro og ettertanke snarere enn antakelser om sinte muslimer.

2. Mens vi spiste middag på en god liten italiensk restaurant så I to veldig kjærlige mennesker med downs som leide hender og trippet nedover den smale gaten. Det var forbannet fint og se, og vi nikket begge anerkjennende og syntes de var fine. Og ja, de hadde sekk på seg, slik de skal ha.

3. I spottet også en dame med voldsomme hengepupper utenfor restauranten. Hun ga meg lov til å kreve at hun skaffet silikon om det noen sinne ble så heftig, og den gavepakken noterer jeg her i bloggen, så hun ikke kan si noe om den tid kommer. Takk.

4. Parisiske kvinner nyter forstyrrende korte skjørt og absurd høye sko. Sammen utgjør de en voldsom fare for alle i nærheten. De vakler, faller, fniser og viser mer enn de burde nesten over alt. God stemning ...

5. Jeg har notert "total middagsforvirring". Jeg tror dette har noe med at vi brukte drøyt en time på å finne en restaurant første kvelden, og det til tross for at det lå ca 300 restauranter akkurat der vi var. Våre kriterier for menneskemengde, beliggenhet, pris og meny gjorde det vanskelig å finne mat. Vi fant heldigvis et ganske godt italiensk sted med forelskede mongoer og hengepuppkvinne utenfor. Et tegn på kvalitet.

6. Terror i Norge. Sinnsyk mann som tilsynelatende har retusjert seg selv da han tok bilder av seg selv med kongedrakt sprenger bygg og dreper. Vi mangler ord, og det legger naturlig nok en demper på oppholdet. Fy faen, for en syk fyr ...

7. Vi bor på et sjarmerende lite hotell, og med hotellet følger verdens minste heis. Jeg tuller faktisk ikke. Dette er en heis som er stappet full om kun jeg og I står i den. Den er også en slags hjørneheis, uten at jeg helt skjønner hvordan det hele fungerer. Video er tatt opp, og jeg skal se om jeg kan legge den ut på bloggen.

Notater fra dag 2 er skrevet. Innlegget vil inneholde info om tema som fransk frokost, løpende franske kvinner, kosing av monumenter og den beste biffen jeg noen gang har spist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar