mandag 16. mai 2011

Hurra etc.

Først og fremst vil jeg bekjenne min kjærlighet til I.
I har, siden jeg møtte henne i oktober-ish vært et fantastisk lyspunkt i livet mitt, og det er ikke uten grunn at jeg lagret henne som "magiske i" så fort jeg fikk telefonnummeret hennes.

Jeg elsker deg svært høyt, I. Kanskje høyere enn den fantastisk gode følelsen som akkurat nå danser i meg etter å ha levert bacheloroppgave med tittel lydende: Myten om det perfekte utroskap – en tekst- og samfunnsanalyse av nettsiden Victora Milan.

Det er ikke umulig jeg legger den ut, så alle kan nyte godt av min alt for store viten om nettsider rettet mot de som ønsker å være utro på nett satt i en sosiologisk, psykologisk og medievitenskapelig kontekst. Drygt viktig kunnskap, må vite.

Ellers hamres badet mitt i stykker for tiden. Det er svært spennende, samtidig som jeg får rundt 800 telefoner fra pappa (arkitekten), rørlegger x, rørlegger y eller byggformann hver dag. Med all denne intense kommunikasjonen forventer jeg i alle fall at badet blir knirkefritt når de en gang blir ferdig.

Ellers hadde jeg en lang samtale med mine glade foreldre om materiell lykke. Mamma vedkjente faktisk at hun hadde kjørt en bil hun følte var direkte morsom, men kjøpe den skulle de ikke. Den var alt for briskende, mente de, selv om jeg argumenterte for at penger som arbitrær verdi godt kan gå til noe som gir en lykke, ettersom det faktisk ikke er så normalt. Om vedvarende lykke kan kjøpes bør man faktisk investere, særlig når man har den økonomiske kapitalen til det.

Jeg tviler på at den kjøper den lille bilen, selv om det gjør de glade. De er, som de selv hevder, der de er i dag fordi de ikke har kjøpt små morsomme biler hele tiden. Implisitt betyr det at de er der de er i dag fordi de ikke har gjort det de har lyst til, men det er en annen sak.

Det er åpenbare normative føringer som dikterer mine foreldres valg på bil, men også her er det selvmotsigelser som jeg ikke egentlig tenker det er meningsfult å komme inn på. Det er en slags fantastisk retorikk blandet med meningsløshet som dyrkes, og som jeg ikke kan argumentere logisk imot. Ikke at man kan argumentere spesielt logisk for et pengesluk som bare er "morsomt", men slik er livet, tenker jeg. Mennesker har det tidvis forbannet gøy når regler brytes eller rasjonalitet ignorerers til fordel for absurditet og impulser.

Mer skal jeg neppe skrive i dag. Jeg har skrevet nok, og skal bruke resten av dagen på å fjase, tulle og filure, virker det som. Riktignok skal jeg arbeide litt og publisere snedige saker for TV2, men resten av dagen skal uten tvil gå med til tøv og spillopperier, bortsett fra betaling av forskuddsskatt. Mmmm for mye skatt er gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar