lørdag 27. november 2010

sentraltendens, støv og skuffelse

Eksamenslesing.
Kvantitativ metode - statistikk og sentraltendens. Sentraltendens er ... et utsagn om hva som er mest typisk i en fordeling, og sentraltendens har tre mål. TRE MÅL. Ikke ett ... ikke gjør det lett, ikke gjør det groovy og fint. Alt har flere mål, alt er ganske kryptisk og lite av det gir intuitivt mening.

Det er derfor jeg blogger akkurat nå. Smaker på følelsen av at dette ikke helt går veien, men at det samtidig ikke er tomt for håp. Det er håp, det sitter bare langt inne og svært dypt nede. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hva det bør fokuseres på, og det manifesterer seg i at jeg akkurat nå irriterer meg over støvet på skrivebordet mitt. "STØV STØV STØV", sa jeg høyt mens jeg stirret på støvet. Støvet lot seg ikke affisere, og det bekymrer meg også. Når støv sitter fast og ikke frykter utsagn som: "STØV STØV STØV!" har støvet blitt en slags fast medlem i familien.

Jeg har ikke mer å komme med, egentlig. Jeg må pugge sentraltendens og hvorfor vi har TRE (kanskje fire, hva vet jeg). Samtidig vet jeg at senere i dag skal jeg treffe madamen, og vi skal til venner av meg for å spise middag og feire livet. Og jeg gleder meg. Det blir fint, og forhåpentligvis slipper jeg å rope til støv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar