mandag 5. juli 2010

USA dag fire ... fem ... ?

Først tenkte jeg det var litt snedig at svært få hadde cabriolet i Florida, særlig Orlando-traktene. Jeg mener, det er jo forbannet varmt her. Stødig over 30 grader mens jeg har vært her. Men grunnen har ærlig talt åpenbart seg. Det regner mer her enn noe annet sted jeg noen gang har besøkt. Og vi snakker nifse mengder. Vi snakker mengder regn forvirrede og r-hylende Bergensere bare kan drømme om. Regn som fosser, spruter og bråker som en thailandsk prostituert på arbeidstur til Orlando. Dette regnet er ingen spøk. Jeg har nytt stengte veier flere ganger på flere dager, og da snakker vi forvirrede van-eiere og pickup-bønder med bilene sine liggende på taket midt i veien.

Regnet gjør i allefall at en kan handle. Vi har vært på "outlets", som i utgangspunktet beskrives som noe magisk, fantastisk og intenst på en gang. Det går ut på at enorme sentere har mange forskjellige merkebutikker der det visstnok er billigere enn merkebutikker ellers. Av en eller annen grunn er det billigere. Ingen vil fortelle meg hvorfor, men joda, det ER faktisk noe billigere. Så jeg har handlet, og er relativt fornøyd. Det eneste problemet som har åpenbaret seg er min merkbare mangel på stil. Jeg verken vet eller bryr meg nevneverdig om hva jeg har på meg, så lenge jeg ikke ser ut som en fargerik rosin med platåsko.
Og når jeg da i ganske stor grad mangler interesse for mote, blir jeg også ganske hatefull til klesbutikker med svært distinkt moteutvalg. Jeg og bror tilbrakte en del tid på Ambercrombie Fitch i dag, der stort sett alle som både handlet og jobbet der så ut som ginger douchbags. Det var faktisk en voldsom overvekt av rødhårede tynne barn som med sine svimete sveiser svevet rundt i lokalet med tåpelige sandaler og sløve blikk.
Det endte med at selv ikke bror kjøpte noe. De var svært vanskelige på beltefronten.

Og slik har dag to, tre eller åtte forløpt. Jeg vet ikke hvilken dag det er i dag, og jeg vet heller ikke hvor leng ejeg har vært her. Alt jeg vet er at alt er svært stort her, at jeg får kjøpt hamburgere så store som din fars lp-plater hver åttende meter langs veien, og at lemonaden i USA smaker rent, intenst og intenst sukkeraktig.

Og snart burde det komme bilder. Og jeg har kjøpt Ipad. Og tven viser 4:3, selv om den er 16:9. Og pizzaen her er ganske brukbar. Og matbutikkene er en helvetes gudegave ... de har så hysterisk mye godt at jeg faktisk er direkte trist nå, fordi jeg vet at jeg kommer til å legge på meg så forbannet mye til jeg skal hjem. Og jeg blir mistar fattie. Men nå får det faenmeg være nok blogging for i dag.

1 kommentar: