mandag 24. mai 2010

Farene som lurer


La meg gi dere et innblikk i min ytterst magiske men akk så fantastiske psyke (hvorfor ikke? Det er mye gøy der).
I dag sjekket jeg eksamensoppgaver tidligere gitt i SOS2001 (moderne sosiologi), og kunne til min intense forskrekkelse konstatere med at jeg kunne si noe om mer eller mindre samtlige oppgaver som har dukket opp de siste årene.
Sporenstreks ble jeg svært fornøyd. Faktisk så fornøyd at jeg sporenstreks stoppet med å lese på notatene mine. Og her ligger også problemet. Nå smiler jeg bare fårete og er svært fornøyd med at jeg kan ting tidligere gitt, selv om jeg på ingen måte vet hva som kommer på eksamen i morgen. Det er til og med ting jeg vet jeg er dårlig på, som jeg tilsynelatende ikke kommer til å lese på fordi jeg er så fornøyd med at jeg kan tidligere oppgaver sånn halvveis. Dagen før eksamen sitter jeg smilende, tittende ut av vinduet på vilkårlige mennesker som går turer med hund eller kjærester, og er akk så fornøyd med alt, vel vitende om at Murphys lov kommer til å knuse meg med en kraft bare svært store menn med slegger som slår påler i bakken på sirkus kan mønstre.

Så ... lese videre og forsterke meg på de feltene jeg angster på, eller gå ut i solen og danse som en fruktkake?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar