tirsdag 30. mars 2010

Om livet, ganske generelt

Togkræsj. Forsinkede tog. Pene gutter med langt hår på middag. 

Så mye å ta tak i ...

Togkræsjen var ille. Noen ignorerte å sette i stand togets bremser. Utmerket. Det er ikke som om disse bremsene gjør noe godt for togets bremseegenskaper. De tre som mistet livet hadde alle dobbeltnavn. Jeg antar det er morbid å påpeke, men noterer meg allikevel at jeg gjør det. 

Forsinkede tog er nummer to på listen min over helt ubrukelige ting å prate om som på ingen måte er interessant for de tre leserne mine som ikke bryr seg. Sjokkerende nok var påsketoget forsinket igjen fordi en eller annen deilig nerd med for mye dataspill og urge intense extreme redbull edition i blodet hadde fiklet til en eller annen vag strømforsyning. Resultatet ble nok en gang sinte NSB-kunder. Det er vel her jeg stopper opp og spør meg selv hvorvidt det finnes fornøyde NSB-kunder for tiden. Har de ikke vært sinte et års tid nå? Forhåpentligvis har NSB sluttet å bry seg. Det er jo ikke som om noe har forandret seg med hr.tog i det siste. Jeg noterer meg bare at jeg er ganske fornøyd med at jeg slipper å ta tog noe osm helst sted.

Så til finalen i teksten om ingenting: Gårsdagens middag på Nodee. Nodee er en asiatisk restaurant vagt i nærheten av frogner stadio. Jeg var der med bror og pappaen. Vi mesket oss med uforhåndsmessig god kinesisk mat til vagt overkommelig pris. Måltidet var vel forsåvidt ikke det beste i går. Det beste var alle pikemennene på date rundt oss. Jeg måtte faktisk titte opptil flere ganger for å verifisere at det var jentemenn og ikke rene jenter vi snakket om. Deres lange blanke hår lå luftig og fint over de litt tåpelige skjortene. Deres stille mumsing blandet med fnising og samtidig intet å si til sine stevnemøtepartnere var et stille bevis på hvor skakkjørt verden har blitt. Menn skal både se ut og te seg som små piker. Dette er visstnok blitt sjarmerende og riktig. Så ... jeg forstår det ikke er annet å gjøre nå enn å bli svært tynn, svært pikete og svært fnisete uten å si noe. Så skal jeg be en eller annen fantastisk pike til Nodee og feile totalt i å fortrylle damen fordi jeg er for opptatt med å beherske pinner, sushi og ignorerende fnising. Jævla nisseland...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar