tirsdag 29. desember 2009

Upassende innlegg


Dette er et stemningsbilde slik jeg føler meg akkurat nå. Det er flere grunner til at jeg føler meg slik akkurat nå, og noen av de skal jeg gå grundig inn på i et ravende usammenhengende tekstsammensurium som følger nedenfor.

Først og fremst prøver jeg å finne noe på facebook. En eller annen addresse til et selskap jeg svært gjerne vil i, til en forandring fra alle andre selskap, fester, cyclonb-dusjer eller annet rusk jeg alltid ellers takker nei til fordi jeg ikke vil fordi jeg er unik, rar og passer like godt inn som en lemur i en brødrister. Men denne festen vil jeg på, fordi den holdes av Ingrid og OG-dawg, og de er noen av de flinkeste menneskene jeg vet om, selv om jeg nesten aldri ser de. Det er primært Ingrid jeg kjenner, men OG-dawg (som faktisk ER skap-hiphopper, så jeg føler jeg har rett til å kalle ham OG-dawg) henger umiskjennelig på og er kanskje det beste som skjedde Ingrid, etter kaffe og det at hun begynte å skrive sin egen blogg.

Nyttårsaften er egentlig ingen begivenhet for meg i det hele tatt. Jeg skal jobbe på både kvelden og dagen etter, så det må bli begrenset kontakt med kong alkohol, eventuelt kong død. Jeg får ingen penger om jeg er død dagen etter. Da vil vakten gå til en annen og på flere måter mer heldig person enn døde meg, og det kan jeg ikke ha noe av. Men ja, tilbake til sakens kjerne. Jeg finner ikke invitasjonen på facebook. Og facebook spammer meg med dritt non-stop. Jeg leser stadig om at noen har fått nye kyr i farmland...house..ville. Samtidig vet jeg nå hvilket stjernetegn alle mine 240 "venner" har, og får stadig invitasjon til retarderte quizgreier jeg neppe ville klart selv om jeg faktisk visste noe om ugandiske filmer fra 80-tallet.

Vurderer også om jeg skal bruke blogfjaset til å lufte ideer rundt sosiologi, men da antar jeg at mine få lesere raskt ville forsvinne, eventuelt tilby meg obskure tjenester slik Bukowski opplevde etter at han ble en mer eller mindre anerkjent forfatter. Dette minner meg igjen på at jeg må begynne å drikke tungt. Bukowski gjorde det, og se hvor miserabel han ble. Mmmmmm

3 kommentarer:

  1. Og ikke minst satse på hester. Bjerke is where it's at!

    SvarSlett
  2. Mindre snakk om drikking. Mer drikke og mer trening! Tenk på gode sjokoladene vi får der :) Onsdag for litt lett oppvarming for å starte året?

    SvarSlett