tirsdag 8. september 2009

Stasminister eple


Det er tirsdag, og ting har bare delvis gått som planlagt. Bildet reflekterer på ingen måte dette, men det er allikevel et representativt og godt bilde som forteller mye om dagens multinasjonale og intenst globale situasjon. Eller noe .. longtailprinsipp og smoothiehypen inkludert!

I retrospekt har kanskje 47.6% gått som planlagt. Jeg vet ikke hvor mange prosent som tilsvarer min ikke spesielt voldsomme krangel med søvnen. Det endte med at jeg slett ikke kom meg på nattforelesning 0815 om diskurs. Jeg kan ærlig talt en del om diskurs. Det handler om å bytte ut ordet "diskusjon" med ordet "diskurs" og pense det inn mot noe vanskelig du ikke egentlig bryr deg om. Da er du der, og da blir det forbannet god stemning.

Jeg kom meg i allefall opp, ytet like over middelmådig når det kom til lesing av diskurspensum og drakk så kaffe med Kristian. Kristian hadde mange gode floskler å komme med, og jeg måtte skrive ned en hel del av de. Ikke så mye fordi jeg er rar, men fordi jeg skal skrive semesteroppgave i språkpsykologi om fenomenet.

Etter tre timers intens kjemping med språkpsykologi og en elskverdig foreleser som aldri ser på den han prater til eller ber om å si noe t-banet jeg sporenstreks til Grüner sammen med en studiefrende (to, på et tidspunkt!) Vi pratet om løst og fast, men stort sett løst.

I aften blir det utvilsomt tilvirkning av lasagne samt lytting til musikk og undring over hvorfor i helvete jeg ikke leser nok fag. Jeg ser også for meg enda en obskur telefonsamtale der pappa ringer og på sitt aller vageste lurer på hvor mye jeg tjener. Denne telefonen fikk jeg nemlig i går, og den ga heller ikke da noen mening. Det tok ham et par minutter å forstå at jeg var noenlunde nysjerrig på hvorfor i alle dager han lurte på hva jeg tjente. Et lite øyeblikk antok jeg firmaet var så skakkjørt og mamma så lei av pengemangel at han ville låne av meg. Som han hevdet så fikk jeg jo både lønn og studielån på en gang. Jeg er faktisk ganske sikker på at mine samlede inntekter pr.måned er mindre enn leasingen på bilen han ikke kan bruke er. Haha- pappaburn han aldri kommer til å oppdage. Smooth, eple .. smooth!

Og ellers har jeg kommet opp med ordet stasminister. Dette er og blir min nye tittel. Ta den til dere, sug på den (hey mister .. that almost sounded dirty) og anerkjenn. Hvis ikke blir det kokos...

1 kommentar: