søndag 4. desember 2011

Søndagsfreden senker seg ... ogsåvidere.

Festelig helg, i grunnen.

I kom hjem fra tur til det fjerne østen (Riga) og hadde opparbeidet seg mer vondt i kjeven der visdomstannen hennes var trukket ut (ikke i Riga, men før). Hun vippet innom tannlegen samme dag og der var intet galt, heldig nok.
Det eneste problemet var at hun ble gradvis dårligere, og lørdag angstet jeg ganske bra da hun hadde feber. Jeg og mamma lurte henne (med fint lite list og lempe) til kanskje verdens beste tannlege, en venn av familien som behandler samtlige her i Oslo, og han kunne jo fascinerende nok konstatere at jaha - her skulle det vel ikke vært trukket noen tann, og selve trekkingen var risky business han i allefall ikke ville gjort. Det var også beinrester som lå og døde i kjeven hennes, og en liten rest av tannen lå igjen i kjeven. NB: Bildet er forresten ikke av min kjære I. Det hadde i tilfellet vært en enorm dedikasjon til at det er innsiden som teller ... just sayin', I er smokin' :)

Samtidig har jeg skrevet hjemmeeksamen om prinsipal/agent-teori, transaksjonskostnader, garbage can-prosesser og ny-institusjonalisme. Vet ikke helt hva jeg kan minst om av tanntrekking eller obskur økonomisk sosiologi-teori, men er ganske sikker på at jeg kunne trukket I sin tann mer effektivt enn det som ble gjort.

Nå er i allefall I bedre enn på en god stund, har ny tannlegedate med verdens beste tannlege i morgen og jeg leverer eksamen. Har stor tro på mandag som god dag, rett og slett.

Hils Jesus, søndag ut i andre adventssøndags ... noe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar