onsdag 28. april 2010

Pensum (og ansjos)

Jeg sitter i dystre tanker og brygger på alt pensum-hatet mitt. Jeg er litt vag på hvor mange sider jeg har lest, men det er vel 1500ish på ikke så lang tid. "Bra", tenker du sikkert, klapper fornøyd i hendene og legger en ansjos på hodet ditt som uttrykk for at dette går bra, at alle hjerter vil glede seg og at jeg snart vil lære meg å gjøre setningene mine kortere. 

Men nei ... for det slår meg hardt, kontant og ikke ulikt en sinnsyk person som legger ansjos på hodet sitt at jeg faktisk ikke husker hva jeg leser. Akkurat nå leser jeg en eller annen flinkisfaens tanker om Rawls syn på makt og teori om rettferdighet som rimelighet. Det mest interessante med lesefenomenet er at jeg måtte titte ned og se på teksten før jeg husket hva jeg leste. Slik er det stort sett. Jeg er ganske vogntapt (ikke aske) på hva faen det er jeg leser. Og da kommer neste problem, nemlig å spy det opp igjen på eksamen. Pensum pr.fag er ca 700 sider. La oss si at jeg skal huske 200 av de relativt godt utenat. TO HUNDRE SIDER UTENAT? JEG HUSKER FAEN IKKE HVA JEG LESER AKKURAT NÅ. JEG HAR GLEMT HVA INNLEDNINGEN TIL DETTE FORBANNEDE BLOGGINLEGGET ER. 

Jeg har altså et problem ... og det er utvilsomt på tide å legge ansjos på hodet. 

1 kommentar:

  1. Dropp ansjosen, og få i deg litt Activia.
    Du er best.

    Hilsen den hoppende May Britt

    SvarSlett