mandag 8. mars 2010

I dag var det tid for å oppdatere sitt elektroniske månedskort manuelt, da nsb, ruter, staten eller andre diffuse instanser ikke hadde sendt meg noe brukernavn / passord til å gjøre det hele på nett. 

Det fineste med trafikanten / ruter / gud vet hva faen det er for noe like ved gamle østbanehallen er køsystemet deres. Jeg trekker kølapp for elektronisk billett, og ser at det er fire nummer før meg. Det slår meg så at samme nummer har stått lenge, og at de flinke, men kanskje ikke intenst effektive pikene bak skrankene trykker febrilsk på "neste" knappen, men min type nummer går ikke videre. Det skal faktisk åtte av et annet nummer til, før mitt numer flytter seg en plass frem. Til sammen bruker jeg 20 minutter på å vente ut fire nummer. Sjarmerende? Jeg tror ikke det. Kundeservice? JEG TROR IKKE DET...

Det viser seg også at ettersom jeg kjøpte månedskort på togstasjonen tilhører det NSB og ikke ruter, så jeg må fikse nytt ruter-kort for i det hele tatt å få tilsendt brukernavn / passord. NSB driver tydeligvis ikke med mail, men her er Ruter noen gale jævler og kan tilby dette sendt til meg i løpet av en ukes tid. 

Teknologi + Norge = meeeeeh ... litt sant men ikke veldig sant. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar