lørdag 12. september 2009

Et både snedig, merkelig men akk så aktuelt innlegg

Våknet intenst forvirret på jobb i morges (grunnet hvilende nattevakt). Jeg drømte noe om kremtopper, men er vag på mer av det.

Etter å ha koset med en medarbeider på jobb en stund bestemte jeg meg for at dagen skulle vies til intens og meningsløs sløving sammen med Sverre. Første post på programmet (jeg har program, så planlagt er dette tydeligvis) var handling. ICA var ikke åpen, så det mest naturlige for den gamle mannen ved siden av meg som også ventet på åpningen var å pirke i meg til jeg tok av hodetelefoner og søvnig svarte ham. Samtalen gikk noe som dette:

Mystiskgammelmann, heretter kjent som WTF: Kva jobbar du med?
Meg, heretter kjent som ... vel ... meg fremdeles: Jobber innen ungdomspsykiatrien
WTF: Så du flyr?
Meg: Uh ... hva? Altså, jeg har flydd før ja.
WTF: Det tek mange timmu .. kjøyre du bil?
Meg: Ja jo, men jeg sykler mest (peke på sykkel).
WTF: Åh jao, dei heve ikkje bra, dei ungdomma
Meg: Mrhf?
WTF: Spel du instrument?
Meg: Jao .. tenorsax
WTF: PÅ DANS? (Instendig og energisk i tonen, nå .. dette likte han).
Meg: Nei, kun alene.
WTF: Eg speler trekkspel på dans borti der (nikker vagt ut i luften mot ingenting).
-
NB: PÅ dette tidspunktet ble stadig mer av hva Mystiskgammelmann sa islandsk. Kanskje likte han meg, kanskje trodde han jeg var islandsk (mens jeg egentlig bare var svært trøtt) og kanskje testet han meg bare. Ingen vet helt
-
WTF: Elvis spelthstht på radio men dau. Jomfruar .. 5 år .. hakakkakablufh.
Meg: Ja
WTF: Møydomm veitur harhrhhrr (på dette tidspunktet hostet han entusiastisk og gestikulerte ganske intensivt).
Meg: Åpen butikk, hey ho lets go... og inn gikk jeg.

Etter å ha kjøpt frokostaktige ting, fortalt en relativt lattermilde Sverre om angrepet fra Island og ha sett alt det nye absurde som har kommet til Iphone, dro vi på herrelig handletur. Vi trengte spill for dagen (og bankebrett).

I spillbutikken dukket det opp spennende spill. Så spennende at jeg faktisk tok bilde av de og funderte på hva i helvete det gikk av folk som kjøpte de. Det viste seg at før jeg fikk bilde av "tractor simulator" så hadde en mann kjøpt det. Jeg ble på dette tidspunktet ganske fascinert over hele industrien, og tok heller bilder av de andre spennende spillene jeg kunne kjøpe.
Ettersom dette treskeverket av en blogg ikke vil spille ball, må det bli slik at mer tekst kommer under bildet. Jeg er på ingen måte estetisk fornøyd, men konkluderer bare med at det blir slik. FAEN! Men ja .. noen har faktisk lyst ... eventuelt finnes det et marked for de som spille jobb hjemme. Kjøre truck i simulatorform er kanskje noe av det mer absurde jeg har sett. Det slo selvfølgelig ikke extreme tractor simulation 2009, som uten tvil må være enda mer absurd.

Etter at Sverre på ingen måte hadde blakket seg, men bladd opp uforståelige mengder penger på flinke spill, håndkontroller og annet bitrubbel var det tid for lekebutikken. Dette fordi undertegnede higet etter bankebrett. Hva er et bankebrett, spør du? Først må jeg si at din barndom ikke var det samme uten bankebrett. Men, for å være en grei faen kan jeg vise bilde av min nyeste ervervelse, mitt eget freshe bankebrett. Stasminister Eple anerkjenner!

1 kommentar: