mandag 2. april 2012

Påske - jesus død eller levende!

Påsken er mer eller mindre over oss, slik jeg forstår det.

Gårsdagens palmesøndag tolker jeg som en slags utlevering av Jesusen. Han viftes frem av store palmeblader - det blir ikke mer suspekt enn det. "SE, HER ER HAN, SE PÅ PALMEBLADENE JEG VIFTER MED OHOHO".

Bortsett fra det har jeg fått låne C sine to biler, der den ene er et fyrverkeri av en sort Porsche jeg har kalt Schmidt - fordi, du vet, det gir fullstendig mening. I går brukte jeg den til å hente I på togstasjonen, sightseeinge oss til Stovner og fjase litt rundt.

"I" ga det hele terningkast fem, men jeg tror det har noe med at hun endelig fikk sett Stovner, ikke så mye med Porschen å gjøre. Porschen på sin side gir jeg terningkast seks. Den er sint, lunefull og ubeskrivelig magisk, og det eneste problemet er at den bilen er brutalt rask. Så rask at ... HYPOTETISKE 150 km/t i tredjegir er unnagjort før en egentlig - igjen HYPOTETISK - har reflektert noe særlig over det. Som hintet har jeg selvfølgelig IKKE utført disse hastighetene, bare konkludert med at OM man skulle ønske - så er det mulig.

"I" på sin side lot seg skremme mer enn fascinere. Hun satte frem påstander om at hun ønsket pen kjøring fra meg, noe jeg selvfølgelig fulgte til punkt og prikke. Jeg elsker henne jo, så det å dra ut den motoren som bare hviner etter å få lekt seg - kom ikke på tale. I det hele tatt ...

Ellers er mengden anerkjennelese fra forbipasserende menn ganske imponerende. Man føler seg ganske käxig der man kjører, fordi menn snur seg, løfter sine mannetomler opp i luften og smiler bredt. Det eneste som kan gjøre det bedre er når man drar på, og lar forbipasserende skremmes av 345 hk i en relativt lett bil med sportseksos. Det er en lyd som er helt ekstrem - et helt eget hest rasp - antakeligvis akkurat samme lyd som om hvithaien kunne synge med bass-stemme. Det er rett og slett en helt utrolig lyd i bilen ...

Resten av påsken skal det skrives sosiologi-oppgave, samt jobbe med prosjektarbeid -og utvilsomt kjøres Porsche. Ja, jeg er hypet ... den bilen er både intens og gal, og "I" er konkret bekymret for at jeg nå har fått prøve den. Hun mener jeg har blitt smittet med nifs galskap jeg aldri vil kvitte meg med. Samtidig håper jeg at jeg ikke skal take bilen. Det vil kanskje bety at jeg får låne den en sjelden gang i fremtiden.

En stor takk til "C" fordi han i det hele tatt lar meg låne bilen. Det overrasker meg kanskje ikke vanvittig, ettersom jeg er en forbannet snill, myk og erfaren sjåfør. Samtidig er det en Porsche, den er gal, jeg er mann og ... vel, ja. Så takk, "C". Du er en ufattelig god venn, og jeg har nå ødelagt hele bloggteksten med å bli forbannet soft på slutten. Da kan jeg jo like godt føye til at jeg fremdeles elsker "I" høyere enn selv Porschen Schmidt - og det bør hun være forbannet fornøyd med.

Peace out, Jesus.

Og sånn helt på tampen - "Ing" - forbannet synd å høre. Jeg trodde oppriktig det ble dere to, men fuck it, som ungdommen sier mens de hører på Skrillex. Det kommer seg, og vi skal drikke vin og høre på Bjørn Eidsvåg sammen. Putt det i eders piper og røk det opp som god tobakk, dagens ungdom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar