onsdag 3. mars 2010

nyheter

Det viktigste i verden akkurat nå (hentet fra dagbladets nettavis, en avis som nå begynner å komme så nær VG at jeg må legge også db.no til hat-listen min): 

-Dame drept i Danmark. Politiet har kanskje bilder av en drapsmann, men utvilsomt bilde av en mann. Godt jobbet! Dette er forresten en voldsomt sensasjonell nyhet generelt. Det er mye mer stas og ståhei når en norsk statsborger blir drept i et annet land, enn i Norge. Kanskje hun tegnet Muhammed-tegninger? Oh, the drama!

-En mann hoppet i den nye skibakken før kvinnen som egentlig skulle hoppe først. Et klassisk bøtte-og-spade-scenario. Noen er sinte på noen, og ikke uventet dukker SV opp fra det mørke og dystre kottet sitt og hyler om likestilling, og at: "- Dette er faktisk ikke Kollenhopp sin bakke, det er hele landets hoppbakke. Dette er jo tidenes magaplask fra gutteklubben grei". Takk for at SV atter en gang ikke engang klarer å skjule en bitende bitterhet over hva jeg bare kan anta er "mennesker som tjener mer enn grunnlønn", men også fascinerende fordi de klarer å putte dette inn i en kjønnsdebatt. At en eller annen annen norsk kråke hoppet før en kvinnelig kråke plager meg ikke så mye som SVs uttalelse omhandlende "gutteklubben grei" som på ingen måte kan tolkes til kun å gjelde ski-eliten. 

Ellers: "Sendte alle modellene ut i trusa" og "Dette kan bli prins Daniels krone". 

Ah ... jeg føler meg atter beriket av nyheter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar