mandag 14. september 2009

Kommunekaffe og på ingen måte evnen til konsentrasjon

Den hvilende nattevakten min i natt var rolig. Jeg drømte om delvis snille terminators som først skulle plage meg, men så ha meg med på et racing-stevne der jeg måtte kjøre mens de gjorde mekaniske forandringer på bilen. Det gikk jævlig dårlig, og jeg tror ikke jeg klarte mer enn femteplass. Ved å være maskiner viste heldigvis ikke terminatorene noen voldsom form for skuffelse, og drømmen endte i en slags shoot-out mellom noen i en BMW og noen under en buss. Om dette ikke er tolkningsmat så vet ikke jeg. Jeg skal holde meg for god til å tolke det selv, egentlig.

Morgenen ble preget av kommunekaffe. Kommunekaffe gir deg et så kraftig spark i stumpen at det blir helt umulig å bli trøtt. Desverre blir man også ristende, småkrampete og har ingen som helst mulighet til å konsentrere seg om diskursanalyse. Spørsmålet er bare hva jeg skal gjøre for å roe meg ned, nå. Jeg har prøvd vann, slag mot hodet med stump gjenstand og tolkningsmessig dans. Ingen av de har hatt noe særlig form for effekt enda.

Nuvel, nå skal man allikevel prøve lesing fusjonert med titting på hr.katt som har gjort seg om til en stor kringle. Når han klarer å slappe av må faenmeg jeg også klare det. Det er ikke så stor forskjell på hjerneaktivitet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar