søndag 3. april 2011

Gay wiggers from outer space

Jeg forstår ikke wiggers.

Jeg antar gjengs leser på dette tidspunkt trenger en wigger-definisjon. Dette gjøres svært gjennom nettsøk.
" ...slang term for a white person who allophilically emulates mannerisms, slang, and fashions stereotypically associated with urban African Americans and urban Black British and Caribbean culture".



Slik.

Og de finnes, folkens. De finnes i Norge, og noen ganger ser jeg dem. Hva som skjer da er en slags prolaps i hjernen min, mer eller mindre. Noe i meg bryter sammen i ren vanntro. Skal det overhode være mulig å kle seg som en tungt investert hiphopper i det hele tatt? En analyse av hiphopbekledning definerer det jo som noe barn med downs syndrom ofte går med. Store, vide og praktiske samt slitesterke klær. Legg merke til at jeg ikke henger ut barn med downs her, snarer hiphoppere.

Så jeg så en av disse. Han skjenet av sted under vekten av kjeder, smykker, klokker og andre pyntegjenstander. Han hadde dunbart og ungdommens hatteplagg - cappen - på seg, og så i overkant kul ut. Strengt tatt så han så kul ut at jeg hadde en spirende interesse for å puffe ham ut i veien, bare sånn fordi.

Hva jeg lærte om denne fyren i ettertid gjorde meg bare mer forstyrret. Han var visstnok en ekte hiphop-person i det norske hiphopmiljøet (som vi jo vet bugner). Ikke at det er noe spesialt galt med det. Noen lager riktig så fredfulle ting jeg tidvis kan lytte på uten at blod fosser ut av stort sett alle mine kroppsåpninger, så så galt kan det ikke være.

Men det er noe med hele utseendet. Hvordan en annen kultur, ikke engang en "god" kultur etterstrebes, som slår meg som forvirrende og rart. De ønsker heller ikke å assimilere all form for kulturelle trekk, bare det som er tøft og kult. Det er som å handle smågodt, bortsett fra at du med smågodtskjeen din skufler inn retarderte elementer fra en kultur preget av kriminalitet, narkotikamisbruk og det å slå horen din for så å skryte av det. Det, og svært store felger.



Mon tro om disse wiggerne ønsker å vise seg frem med store felger. Alt handler nemlig om store felger, så jeg tviler egentlig ikke. Store felger > alt.

Så uh, hadde jeg egentlig noe å si? Meeeh ... en gang så jeg oppsummeringsmessig en litt feit norsk fyr som kledde seg som et barn med downssyndrom. Mye tyder på at han hadde store felger på den stygge bilen sin. Det er omtrent alt, egentlig. Takk ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar