fredag 2. juli 2010

USA dag en (en reisefortelling i ganske mange deler).

Ettersom jeg er jetlagged som en leisegkatt blir dagens oppdatering litt ... vag. Det kommer ikke engang bilder (før jeg eventuelt redigerer galskapen en annen dag).
Det blir egentlig bare et referat fra mobilnotatene mine fra dagen. Jeg orker ikke egentlig stille spørsmål ved hvorvidt det er hatefulle observasjoner nedtegnet i rus av lavt blodsukker heller. Det er slett ikke umulig...

"På fly fra Oslo til London".
Sitter ved siden av to svært norske mennesker, mann og dame. Han ytterst mot vinduet. Ikledd cap (inne), solbriller (fremdeles inne) og tykk metall-lenke rundt armen samt stor klokke. Svært opptatt av kompaktkameraet sitt. Han tar utrettelig bilder av seg selv på flyet, og ut mot himmelen i intenst motlys. Han beskuer motlysbildene sine, og virker ganske fornøyd uten å få noe annet igjen enn hvitt blendende lys på bildene sine. Mens vi flyr over London kommer også obligatoriske uttalelser om at: "London er stor", før han tar bilder av vilkårlige bygninger uten nevneverdig verdi for ham. Madamen hans sitter ved siden av ham, i setet mellom vinduet og yttergangen der jeg sitter. Hun er stor, kanskje like stor som London, kanskje større. Ikke riktig tykk, mer massiv. Som en tømmerstokk. Han begynner å ta bilder av de to sammen.

Jeg er ærlig talt sikker på at det er mer, men notatene mine feiler meg, søvnen griper etter meg og jeg føler meg ærlig talt ganske syltet. Og i morgen er det bursdagen min. Da følger bilder fra Miami, oppdatering fra flyturen til Miami (tykke engelskmenn bak meg med nifse lyder) og inntrykk fra en konsentrert aften på Miami beach (neonlys, o-hoi).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar