onsdag 24. mars 2010

Restaurant

Snappet akkurat opp at det er et nytt vagt amatørkokkeprogram på tv. I dommerpanelet sitter Helstrøm, åpenbart, fordi han er ny tv-helt. Helt greit, uten at han har den store karismaen. Når jeg reflekterer over det har han karisma som en ihjelkokt ravioli med litt gammelt og kvalmende fyll, men nok om ham. 

Det mest interessante med dette dommerpanelet er Jan Vardøen, Grünerløkkas helt. Han eier "alle" restaurantene på løkka, aka alle restaurantene folk går til fordi Vardøen eier de. Det spiller fascinernde nok ingen rolle hvilken kvalitet restaurantene hans leverer når det kommer til mat, eller servicen de leverer. Den nye dineren hans, "nighthawk" leverte både mat som var vond og kald på en gang. Og det var faktisk med en meny sterkt redusert fordi "kjøkkenet hadde problemer". Det beste er at kjøkkenet allikevel har syv medarbeidere (jeg og mitt følge spurte). At det også tok episk lang tid hjalp forsåvidt ikke på saken. Problemet er vel at jeg mer eller mindre forventet det, i takt med standarden som stadig har blitt senket på de andre restaurantene som Much Mas, Bistro Brocante og Villa Paradiso. Det er faktisk ingen av de som nå leverer noe brukbart til den prisen de krever. 

Jeg antar jeg burde hatt et eller annet festelig bilde å slenge inn, men jeg har ikke noe lurt for hånde. 

Oh ... og facebook? Etter en stund uten blir man ganske likegyldig til det hele. Jeg er tilbake nå, utelukkende på grunn av en pike. Forsvinner jeg fra deilige face, kan man dedusere hva man vil. Jeg er happy og spent for tiden, og trener 5-6 ganger pr uke. Happy party in my body, med andre ord.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar