fredag 11. september 2009

Mye om å ha godt humør på jobb.

Særdeles fin morgen på jobb i dag.
Leste over et dokument jeg ble bedt om å lese grunnet korrekt, retorikk og slikt.
Jeg klarte forsåvidt å holde meg alvorlig til ordene "proaktiv samhandling" kom opp, og da eksploderte jeg i latter. Dette utartet seg videre til at jeg også tok for meg grafene som var produsert, og kommenterte med en viss sikkerhet at det liknet veldig på hva VG produserte når de veldig gjerne ønsket å gjøre noe svært ullent og uklart svært klart (men slett ikke sant).

Jeg la ikke skylden på noen, stort sett fordi jeg driter i hvem som gjør slike absurde ting. Det jeg derimot noterte meg var det skrikende behovet etter en som meg på jobb, i en stilling med mer ansvar for det fagadministrative og retoriske. En slags forskjønner av dokumentvirksomhet. Stasminister, om du vil. Jeg ser for meg at dette kan bli min eksklusive og utsøkte nisje. En stasminister som forenkler, avbullshitifiserer og konkretiserer de tekster som blir produsert samt gir et og annet klagende utsagn når noe rett og slett blir for tåpelig og manipulert så til helvete at det ser ut som om alt er bra når det slett ikke er det.

Stasminister Eple representerer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar