onsdag 5. august 2009

Hva kaffe kan føre til

C ringte meg, semirusten i stemmen og befalte kaffe på Wendelboes. Jeg var i grunnen ikke sen om å be. Dagen hadde så langt bestått av Murakami i badekaret (ytterst kinky om du ikke vet hvem han er), og C sitt forslag ble nikket anerkjennende til.

Vel ferdig med kaffekjøp (dobbel latte, gay som faen) satte vi oss på en benk ved basketballbanen og diskuterte kvinner, kaffe og tannløse menn som spilte basketball like ved.

På en eller annen måte klarte C å utbryte noe som fikk meg til å tenke på sangen "No diggety" av den nå noe forsvunnede gruppen Blackstreet. Jeg sang noen rolige strofer for C, men han husket enda ikke denne perlen produsert av Dr.Dre før han ble homo (ikke at det er noe galt med det). Da han til slutt husket sangen, var jeg allerede i gang med å tolke den i lys av nyere litterære verk. Noe brautende konkluderte jeg med at "diggity" egentlig betydde "dignity" og at denne sangen stort sett handlet om at kvinner som vil kose med blackstreetmedlemmer mangler sagte "dignity".

Hva "play on, playah" angår kan jeg ikke annet enn å anta at vi snakker ren Dostoyevsky-referanse pekende mot verket "Spilleren". C foreslo her at Blackstreet burde dratt på utflukt til Roulettenburg. Jeg var enig.

Så der har dere det. Litterær og semiotisk analyse av Blackstreets - No diggity. Om noen skulle ha ønsker for andre musikkstykker som behøver tolkning bør det ikke nøles med å ta kontakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar