tirsdag 29. november 2011

Hjemmeeksamen, ny musikk og konkret savn

Jeg savner I. Jeg savner VIRKELIG I. Akk, som jeg savner henne. Hun er på tur til det fjerne østen (aka et eller annet slaverland jeg i farten ikke husker navnet på ... Latvia, kanskje?)

Som trøst har jeg hjemmeeksamen, og om det ikke skulle fortone seg som særlig logisk så stay with me. Det å ha hjemmeeksamen betyr at jeg må jobbe - og jeg må jobbe MYE. Det er ikke gjort i en fei (beklageligvis), så jeg merker at jeg stort sett bruker all min våkentid til dette. Oppgaveteksten lyder: "Beskriv hovedtrekkene i fire teorier om grunntrekk i organisasjoner: Prinsipal/agent-relasjoner, transaksjonskostnader, garbage can-prosesser og ny-institusjonalisme. Drøft hvordan disse skiller seg fra hverandre med hensyn til underliggende forutsetninger og områder for anvendelse."

Foreløpig har jeg gjort rede for Prinsipal/agent-relasjoner og transaksjonskostnader, mye fordi de er ganske greie og simple. Garbage-can-prosesser minner meg om Garbage-gang-kortene jeg kjøpte mange av da jeg var svært liten, så det får meg til å le, og ny-institusjonalisme "antar" jeg handler om rasjonelt og historisk syn på institusjonsdannelse, og skal nappe til meg en bok om det litt senere i dag.

Og mens du tenker på hvordan du best kan hjelpe meg med denne oppgaven, skal du høre på denne sangen fordi den er magisk (beklager mangel på snappy embed - primitive drittblogg aka primitive meg ...) Sangen er neppe for alle - ganske skitten, ganske rampete og en sinnsyk fusjon mellom rah digga og takeoff-elektronika uten sidestykke.

I rest my fucking case (og fortsetter pønskingen på pensumlitteratur om ny-institusjonalisme).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar