mandag 28. mars 2011

Sammenhengen kreativ markedsføring og brun SAAB

"Det skal være en brun SAAB, helst gammel", sa bror og nikket mens han duppet i vannet (se bilde under om usikkerheten skulle gripe gjengs leser).


Vi var ute på svømmetur en rolig fredagskveld, og kom i prat rundt dette med hvordan en skulle være innen de respektive mulige yrkesretningene vi vurderte.

Bror var fastsatt på at det var brun Saab (80-tallet) eller brun mercedes som var tingen for den litt kreative og markedsrettede, og jeg likte tankegangen. Jeg likte den så godt at jeg tenkte jeg burde skrive det ned, men så glemte jeg det hele fordi ski-vm kom og ødela svømmetoktene våre.

Men nå er vi tilbake, og det hele ble jeg minnet på ved en tilfeldighet.

Det hele begynte med at telefonen min tenkte den burde ringe A. Hvorfor jeg ikke har ringt A tidligere selv vet jeg ikke, men det var klokt at den ringte ham. Samtalen førte ikke frem, mye fordi jeg ikke visste at jeg ringte, men A ringte tilbake senere og vi pratet om dette og hint, deriblant hva jeg skulle bli om jeg noen gang blir stor (mentalt).

A undret på om jeg ikke skulle inn under noe markedsføringsaktig (slik jeg husker / forsto det), hvorpå jeg skrek: "Brun SAAB!" A ble noe forbauset (som en skulle forvente), men forsto raskt føringen. Jeg tror til og med han begynte å snakke om firkantede briller, som ble en slags katalysator for særlig brors men også min oppfatning av at hipsterjævlene (som jo driver med markedsføring og reklame) skulle kjøre brun SAAB. Se forøvrig bilde under for hipsterjævel som med all sannsynlighet driver med reklame og kreativ markedsføring ...


A undret på om en ikke kunne lakke bilen senere, og jeg måtte noe overraskende forklare ham at de hippe markedsførerne tok på hverandres biler, dro sine kreative hender over bilene for å sjekke at de ikke var nylakkerte. En kan ikke bare komme med ny brun lakk og tro man er noe, forklarte jeg A.

Etter dette hylte jeg at jeg måtte ha en kaffe, og A måtte utsette prokrastinasjonen sin og utføre litt arbeid. Det er viktig å jobbe litt i blant.

Og det er vel stort sett der vi er nå, med en visshet om at jeg og min kjære må besøke A og hans kjære i utlandet, diskutere brun SAAB (som jeg utelukkende skriver med store bokstaver), drikke vin og enes om livet.

A: jeg ler og hygger meg hver gang vi prater, og er bare litt for sløv til å ta kontakt oftere. Det gjelder strengt tatt veldig mange av mine venner og bekjente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar